فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

رفع خجالتی بودن و کم حرفی و کم رویی یکی از مواردی هست که اکثر افراد با اون مواجهه هستند و در بیشتر موارد نمی توانند که یک ارتباط موثر و خوب با اطرافینشان برقرار کنند.

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی دقیقا نقطه مقابل پُر رویی و پُر حرفی است.

خیلی وقت ها نیاز هست ما در جمعی صحبت کنیم، اما به خاطر خجالتی بودن و کم حرف بودنمان نمی توانیم مواردی رو که باید مطرح کنیم و فرصت های خیلی زیادی رو از دست می دهیم.

در مورد رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی مشاوره هایی داشتم که واقعاً خاطرات تلخی رو  می شنویدم.

  

ادامه مطلب ...

نحوه رفتار با همکاران در محیط کار

از اونجا که افراد شاغل بیشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محیط کار سپری می کنند، دانستن نحوه رفتار با همکاران در محیط کار و نحوه برخورد با مشکلات و مسائلی که در محیط کار به وجود می آید میآید یکی از الزماتِ دانستنی بر هر فرد شاغل به شمار میآد.

نحوه رفتار با همکاران در محیط کار، نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار، نحوه لباس پوشیدن در محیط کار و یا نحوه برخورد با مسائل و مشکلاتی که در محیط کار به وجود میآد، آیتم هایی هستند که هر شخص حرفه ای باید از اونها اطلاع داشته باشه و این موارد رو در محیط کارش به کار بگیره.

تحقیق جالبی در مرکز تجاری و بازرگانی هاروارد انجام شده که بیان می کنه،


 
ادامه مطلب ...

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران یکی از ضروری ترین مهارت هایی هست که ما در طول زندگی باید به آن دست پیدا کنیم.

در دنیایی که ما در اون زندگی می کنیم، داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران خیلی خیلی بیشتر از موارد دیگه می تونه ما رو به رسیدن به اهداف، آرامش، رضایت از زندگی و … نزدیک تر کنه.

 
ادامه مطلب ...

چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم

چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم

در چندین سال گذشته که شبکه های تلفنی و مخابراتی رشد چشمگیری داشته اند، استفاده از تلفن و موبایل برای برقراری ارتباط خیلی بیشتر شده، اما شاید کمتر کسی به این موضوع پرداخته باشه که چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم.

با وجود این رشد چشمگیر و استفاده روزافزون ما از تلفن، دانستن آداب مکالمه با تلفن نیز احساس می شود.

چگونه با تلفن مکالمه خوبی داشته باشیم

اگر ما ندانیم با شخصی که پای تلفن هست چگونه صحبت کنیم و یکسری آداب مکالمه با تلفن رو رعایت نکنیم مطمئناً نمی تونیم مکالمه تلفنی خوب و اثر بخشی داشته باشیم.

 
ادامه مطلب ...

اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنرانی

اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنرانی

خیلی وقت ها پیش اومده که میگن، فلانی اعتماد به نفس داره، یا فلانی خیلی اعتماد به نفسش بالا ست. اما وقتی از کسی بپرسیم اعتماد به نفس چیست جواب خوب و واضحی نمی تونه بیان کنه.اعتماد به نفس چیست و اعتماد به نفس در سخنرانی

اعتماد به نفس در سخنرانی هم مثل اعتماد به نفس در خیلی از کارها می تونه به بهتر انجام شدن اون کار کمک بسیار زیادی کنه. داشتن اعتماد به نفس در سخنرانی به احتمال خیلی زیاد می تونه باعث به وجود آمدن موقعیت های خوب برای ما بشه. البته به شرط اینکه این اعتماد به نفس کاذب نباشه.

 
ادامه مطلب ...