فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

رفع خجالتی بودن و کم حرفی و کم رویی یکی از مواردی هست که اکثر افراد با اون مواجهه هستند و در بیشتر موارد نمی توانند که یک ارتباط موثر و خوب با اطرافینشان برقرار کنند.

رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی دقیقا نقطه مقابل پُر رویی و پُر حرفی است.

خیلی وقت ها نیاز هست ما در جمعی صحبت کنیم، اما به خاطر خجالتی بودن و کم حرف بودنمان نمی توانیم مواردی رو که باید مطرح کنیم و فرصت های خیلی زیادی رو از دست می دهیم.

در مورد رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی مشاوره هایی داشتم که واقعاً خاطرات تلخی رو  می شنویدم.

   برای مثال، شخصی بود که در یک شرکت بین المللی مشغول به کار بود، کارش را حرفه ای انجام می داد، اما نمی توانست با دیگر همکارانش ارتباط موثری برقرار کند و این موضوع باعث شده بود که همکارانش او را بعنوان فردی منظوی و کج خلق بشناسند.

شخصی دیگر که در مجموعه ای مشغول به کار بود و فوق العاده فرد خجالتی ، کم رو و کم حرفی بود، هر زمان جلسه ای با مدیران خود داشت و می خواست از طرح های فوق العاده ایی که در ذهنش دارد صحبت کند نمی توانست و مثل یک چوب خشک میومد داخل جلسات و بر میی گشت. بعد از مدتی هم مدیران تصور کرده اند که آن فرد اصلاً خلاقیتی ندارد و بهتر است که اون را از شرکت اخراج کنند.

یا فرد دیگر که بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک، همسرش او را بخاطر اینکه به او می گوید تو مرد نیستی، وقتی نمی تونی حقت رو از کسی بگیری، تو عرضه جواب دادن رو به کسی که بهت توهین کرده نداری، تو عرضه نداری خیلی از جاها حرفت رو بزنی و حقت رو بگیری لیاقت من رو نداری و مرد زندگی من نیستی.

و یا داستان هایی دیگر که اگر خودمان با موضوع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی روبرو  هستیم بهتر می توانیم این موضوع را درک کنیم.

متاسفانه در خانواده، مدرسه و اجتماع افراد خجالتی کم رو و کم حرف رو بیشتر تشویق می کنند  که به این کارشان ادامه دهند و معمولاً به این افراد “با ادب” می گویند.

قطعاً خجالتی بودن کم رو بودن و کم حرف بودن فرق بسیار زیادی با “با ادب بودن” داره.

 

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، آموزش فن بیان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی

نظرات 2 + ارسال نظر
رژیم لاغری شکم و پهلو یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 08:59 http://aliazad.ir

متاسفانه در خانواده، مدرسه و اجتماع افراد خجالتی کم رو و کم حرف رو بیشتر تشویق می کنند که به این کارشان ادامه دهند و معمولاً به این افراد “با ادب” می گویند

niiil jooon شنبه 27 آذر 1395 ساعت 13:02 http://paleez.tk/

آدم ها دنبال خوشبختی می گردند اما خوشبختی پیدا کردنی نیست ساختنی است... سعادت و خوشبختی رو براتون آرزومندم... خوشحال میشم به منم سر بزنین نیومدین هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
65185

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.