فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران یکی از ضروری ترین مهارت هایی هست که ما در طول زندگی باید به آن دست پیدا کنیم.

در دنیایی که ما در اون زندگی می کنیم، داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران خیلی خیلی بیشتر از موارد دیگه می تونه ما رو به رسیدن به اهداف، آرامش، رضایت از زندگی و … نزدیک تر کنه.

  

داشتن ارتباط موثر با دیگران می تونه از جنبه های مختلفی وجود داشته باشه، مثلاً داشتن روابط موثر با دیگران در محل کار، در خانواده، با دوستان و آشنایان.

چند ماه قبل نزد یکی از افراد ثروتمند ایران بودم (من مشاور بازاریابی پروژه های ایشان و مربی آموزش سخنرانی شان بودم)، از ایشان یک سوال پرسیدم:

گفتم: اگر همین الان تمام دارایی های شما را بگیرند آیا باز هم می توانید همین ثروت را مجدداً کسب کنید؟

به من جواب دادند: بله، فقط به من یک خط تلفن بدهید.

پرسیدم چطور ممکنه که آدم با دست خالی و فقط با یک خط تلفن بتونه اینقدر پولدار شه؟

جواب دادند: فقط با داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

 

داشتن ارتباط موثر با دیگران و ایجاد روابط بین فردی در خیلی از موارد معجزه می کنه.

البته فکرتون به سمت رانت و زیر میزی و موارد منفی دیگه نره. وقتی صحبت از داشتن ارتباط موثر با دیگران میشه این نیست که ما به افرادی پول بدهیم تا برای ما کاری انجام دهند یا به عبارتی در اینجا پیدا کردن رابطه به وسیله رشوه (خدایی نکرده) نیست.

منظور از داشتن ارتباط موثر با دیگران این است که ما بتونیم رفتاری شایسته و حرفه ای از خودمون بروز بدیم و از طرفی هم رفتاری خوب، دوستانه و حرفه ای با طرف مقابلمون داشته باشیم. حالا این رفتار می تونه از نظر احساسی باشه یا از نظر کسب و کار و حرفه ای.

خیلی خوبه که آدمها ما رو به خاطر خودمون دوست داشته باشند، احترامی که به ما میزاند به خاطر خودمون باشه نه جایگاه مدیر یا رییس بودنمان. این مورد هم تا زمانی که نتونیم یک ارتباط موثر با دیگران داشته باشیم، برقرار نمیشه.

 

البته شاید داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران برای افرادی که درونگرا هستند خیلی هم راحت نباشه، افراد درونگرا معمولاً ترجیح میدهند که در خلوت و تنهایی خودشان باشند و یا نهایتاً با چند دوست محدود رفت و آمد کنند، بد نیست بدونیم که افراد درونگرا از تنهایی با خودشان انرژی می گیرند و هر چقدر در جمع باشند انرژیشون تحلیل میره، اذیت و خسته می شند.

البته بین درونگرا بودن و برونگرا بودن نمی شه گفت که کدامیک از این افراد بهتر هستند. اگر درونگرا هستیم و برای اینکه بخواهیم ارتباط موثر ی با دیگران داشته باشیم قطعا باید کمی به سمت افراد برونگرا متمایل شیم.

شاید برای افراد درونگرا این موضوع خیلی سخت باشه. اما با تمرین کردن و در جمع ها قرار گرفتن کم کم حس درونی ما از درونگرایی به بیرونگرایی متمایل میشه.

در ادامه به مواردی اشاره می کنم که با رعایت اونها می تونیم با دیگران ارتباط موثر تری داشته باشیم.

هر چقدر دایره ارتباطات ما با دیگران موثر تر و بیشتر باشه دنیای زیبا تری خواهیم داشت.

 

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، آموزش فن بیان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رژیم لاغری شکم و پهلو یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 18:22 http://aliazad.ir

در دنیایی که ما در اون زندگی می کنیم، داشتن مهارت ارتباط موثر با دیگران خیلی خیلی بیشتر از موارد دیگه می تونه ما رو به رسیدن به اهداف، آرامش، رضایت از زندگی و … نزدیک تر کنه

عشقی شنبه 13 آذر 1395 ساعت 11:33 http://m-eshgi.blog.ir

سلام.خسته نباشید.لطفا اگر وقت کردید به وبلاگ من حقیر هم سری بزنید.خیلی ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.