فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

نحوه تهیه متن سخنرانی

نحوه تهیه متن سخنرانی

متن سخنرانی یکی از مهم ترین ابزارها برای ارائه یک سخنرانی خوب و بی نقص هست.

اگر ما متن سخنرانی خوبی نداشته باشیم احتمالش زیاد هست که سخنرانی خوبی ارائه ندیم.

همونطور که در مقاله چگونه متن سخنرانی را فراموش نکنیم خدمتتون عرض کردم، تکنیک های زیادی وجود داره که می تونیم ازش استفاده کنیم تا متن سخنرانی را فراموش نکنیم.

حالا برای اینکه بتونیم متن خوبی برای سخنرانی تهیه کنیم بهتره که یکسری اصول رو رعایت کنیم تا بتونیم نتایج بهتری برای داشتن یک متن سخنرانی خوب بگیریم.

  

نحوه تهیه متن سخنرانی

 مشخص کردن هسته مرکزی سخنرانی

هسته مرکزی سخنرانی یا موضوع اصلی سخنرانی چیزی است که تمام زیر موضوع ها مربوط به آن می شوند.

هسته مرکزی سخنرانی را ما باید خیلی مشخص و واضح تعیین کنیم، چرا که این هسته مرکزی سخنرانی است که مشخص می کند که چه چیزی باید گفته شود و چه چیزی لزومی ندارد که بیان شود.


بارش فکری برای تهیه متن سخنرانی

بسیار خب، بعد از اینکه هسته مرکزی سخنرانی رو به صورتی واضح مشخص کردیم، می بایست یک بارش فکری برای تهیه متن سخنرانی انجام بدیم.

بارش فکری به این معنی است که هر زیر موضوعی که مرتبط با هسته اصلی سخنرانی به ذهنمان می رسد یادداشت کنیم، اصلا هم به این  توجه نکنید که آیا این موردی که به ذهن تان رسیده خوب است یا بد، مسخره است یا نه، هر چیزی که به ذهن تان رسید لطفا یادداشت کنید.

اگر تایپ تان خوب است پیشنهاد می کنم که در نرم افزار اکسل یا ورد این کار را انجام دهید. اما اگر کامپیوتر دم دستتان نبود ایده هایتان را در یک کاغذ، تخته وایت برد یا موبایل وارد نمایید.

تایپ ده انگشتی خیلی می تونه در انجام سریعتر کارها و همچنین پیشرفت شما در جاهای مختلف بهتون کمک کنه. از اونجا که خودم تایپ ده انگشتی را حرفه ای بلد هستم (البته حدود ۱۵ سالی هست که تایپ ده انگشتی را یاد گرفته ام و با تمرین و تکرار حرفه ای شدم) به جرأت می تونم بگم که همین تایپ ده انگشتی در خیلی از جاها و در خیلی از کارها بهم کمک کرده.

منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

برگرفته از نوشته: نحوه تهیه متن سخنرانی

نظرات 1 + ارسال نظر
ali یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 09:53 http://www.jahan13.ir

سلام
وبت خیلی خوبه خوششحال میشم دوباره بیام تا حمایت کنم ازت و بروز باشی راستی همان طور که باید بدونی داشتن لینک در صفحاتی با پیج رنک بالا تاثیر بسیار زیادی در رتبه و سئوی شما در گوگل خواهد شد ، وب سایت من با تمامی وب سایت ها و وبلاگ ها با هر پیج رنک و رتبه ای ، تبادل لینک میکند ،، این سیستم کاملا اتوماتیک بوده و شما به راحتی و در کمترین زمان میتوانید با ما تبادل لینک داشته باشید و لینک تون رو ثبت و مشاهده کنید که با تبادل سه طرفه رتبه سایتت توی گوگل میره بالا این تبادل هم برای من خوبه هم تو امتحانشم مجانی !
این میتونه یه شانس خوب باشه!
منتظرتم...
www.jahan13.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.