فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

نحوه برخورد با افراد مسخره کننده

نحوه برخورد با افراد مسخره کننده

خیلی وقت ها نحوه برخورد با افراد مسخره کننده می تونه باعث خار و کوچیک شدنِ ما بشه. معمولا افرادی که مسخره می کنند چشم دیدن موفقیت دیگران رو ندارند و قصدشون از  مسخره کردن دیگران اینه که،، اونها رو هم سطح خودشون کنند و پایین بکشند.

بیشتر مواقع مورد تمسخر واقع شدن بسیار دردناک و زجر آوره، خیلی از ما در زمان بچگی این تجربه رو داشتیم که از طرف گروهی از بچه ها مورد تمسخر قرار گرفتیم و از همون بچگی طعم تلخ مورد تمسخر قرار گرفتن رو چشیدیم.

  البته بعضی از مواقع هم وجود داره که افرادیکه مسخره می کنند قصدشون نقد کردن هست، و این افراد واقعا  به درستی نمی دونند که چگونه باید از دیگران انتقاد کنند تا انتقادی خوب و سازنده داشته باشند


 

نحوه برخورد با افراد مسخره کننده :

این افراد رو ترک کنید یا آنها را فیلتر کنید

پیشنهاد می کنم اگر افرادی که رفتارشان به این صورت است، یعنی شما و یا افراد دیگر رو به هر دلیلی مسخره می کنند (شاید دلیل مسخره کردنِ شما یا دیگران بخاطرِ خنداندن دیگران و سوژه قرار دادن شماا  باشد.) ترک کنید.

ما برای رسیدن به هدفی که داریم و در مسیری که هستیم از خیلی از چیزها، موانع و یا افراد باید به سادگی بگذریم و یا آنها را ترک کنیم، وگرنه این افراد با منفی بافی هایی که می کنند، موج های منفی که می دهند و با تمسخرشان باعث میشوند که ما در همان جایی که هستیم بمونیم و همونطور که خدمتتون عرض کردم افراد مسخره کننده می خواهند نگذارند ما پیشرفت کنیم و از آنها جلو بزنیم، چرا که چشم دیدن رشد ما رو ندارند. وقتی که ما مورد تمسخر قرار می گیریم و دیگران ما رو سوژه قرار می دهند، اگر نتونیم از پس این موضوع بر بیاییم به احتمال خیلی زیاد عزت نفس و اعتماد به نفس خودمون رو بعد از مدتی از دست میدیم. و اگر ما عزت نفس و اعتماد به نفس نداشته باشیم دیگه کارمون تمومه.

شاید براتون جای سوال باشه که اگر این افراد از اطرافیان نزدیکم باشه باید چیکار کنم؟ من که نمی تونم این افراد رو ترک کنم.

اگر احتمالا افرادی که شما رو مورد تمسخر قرار می دهند و شما رو تحقیر می کنند از بستگان، نزدیکان یا همکارانتون هستند و نمی توانید اون ها رو ترک کنید، اون ها رو فیلتر کنید.

برای فیلتر کردن این افراد فقط کافیه که به حرف هایی که می زنند هیچ توجهی نکنیم، به قولی یک گوش در باشه و یک دروازه.

اجازه بدید هر چقدر که می خواهند به تمسخر کردن ما ادامه بدهند. بالاخره خسته می شند و اگر هم خسته  نشدند اصلا اهمیتی نداره، ما به کار و تلاش خودمون ادامه می دیم.

 منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

برگرفته از نوشته: نحوه برخورد با افراد مسخره کننده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.