فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان چیست

فن بیان چیست؟

واقعا فن بیان چیست ، فن بیان یا به قول خارجیا (Rhetorical) یا (Speaking Skills) قدرت سخنوری و  قدرت انتقال بیان هست. اینکه بتونیم خوب و عالی صحبت کنیم و پیام خودمون رو به اطرافیانِ خودمون انتقال بدیم.

فن بیان چیست

فن بیان می تونه نوعی قدرت متقاعد کردن افراد باشه، یعنی زمانی که درخواستی از کسی داریم  بتونیم با حرف هایی که میزنیم تحت تأثیر قرارش بدیم تا به خواسته هایی که می خواهیم برسیم، ( البته نه هر خواسته ای )

  

فن بیان هنر خوب ارتباط بر قرار کردن با همه افراد و از هر قشری است. اینکه بتونیم با هر فردی ارتباط موثری برقرار کنیم خارج از اینکه اون فرد چه خصوصیات اخلافی داره، است.

 

شاید دیدید یا شنیدید که اصلاً نمی شه با خیلی از آدم ها و یا با خیلی از مدیرهای بد اخلاق خوب ارتباط بر قرار کرد. اما افرادی که فن بیان قوی و قدرت برقرار ارتباط موثر بالایی دارند به خوبی با این افراد ارتباط برقرار می کنند و از طرفی هم باعث رشد خودشون می شن و هم باعث رشد بقیه.

فن بیان کاری می کنه که، افرادی که با ما معاشرت دارند از هم نشنی با ما لذت ببرند. باعث می شه که آدم دلچسبی باشیم و یا به قولی آدمِ نچسبی نباشیم. (البته صرف اینکه فن بیان داشته باشیم کافی  نیست، علاوه بر اون باید رفتاری عالی و ظاهری متناسب داشته باشیم.)

فن بیان چیست

 

فن بیان چی نیست؟

  • فن بیان قطعاً پُر حرفی نیست

  • فن بیان داشتن صدایی زیبا و پُر طنین نیست

  • فن بیان حاضر جوابی و داشتن جواب در آستین نیست

  • فن بیان چرب زبانی و چاپلوسی کردن نیست

 

افراد زیادی هستند که صدای فوق العاده ای دارند، اما اون درک و شعوری که می بایست ندارند.

فن بیان چیست وقتی نتونیم با افراد ارتباط برقرار کنیم

فن بیان چیست وقتی دل افراد رو با صحبت های نیش دارمون بشکنیم

متاسفانه خیلی از افراد این موارد رو با فن بیان اشتباه می گیرند و به اشخاصی که این خصوصیات رو دارند می گن که فن بیان قوی دارند. البته اگر هم به این شکل باشه طرز استفاده این افراد از فن  بیانشون اشتباه است.

بنابراین نمیشه گفت که فقط صرف داشتنِ اینکه خوب صحبت کنم می تونم فن بیان قوی داشته باشم. داشتن فن بیان قوی زمانی به وجود میاد که بتونیم از همه جنبه های ارتباطی با افراد معاشرت داشته  باشیم.

 

منبع: سایت آموزش سخنرانی آموزش فن بیان و سخنوری

برگرفته از نوشته: فن بیان چیست

نظرات 2 + ارسال نظر
راز پیشرفت چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 00:07 http://modirehadaf.com/the-secret-of-progress/

عالی بود
ممنون

فن بیان می تونه نوعی قدرت متقاعد کردن افراد باشه، یعنی زمانی که درخواستی از کسی داریم بتونیم با حرف هایی که میزنیم تحت تأثیر قرارش بدیم تا به خواسته هایی که می خواهیم برسیم، (البته نه هر خواسته ای)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.