فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

درون گرایی چیست و درون گرا کیست

درون گرایی چیست و درون گرا کیست؟

خیلی از ما به دلیل اینکه خودمون رو نمی شناسیم و از ویژگی های درونی خودمون آگاه نیستیم، دست به تصمیمات نادرست می زنیم و یا اینکه به دلیل نداستن این که درون گرایی چیست و درون گرا کیست نمی تونیم با افراد درون گرا ( introverted ) ارتباط خوبی برقرار کنیم.

درونگرایی چیست

یک جمله قدیمی هست که میگه:

برای اینکه دیگران رو بشناسید، اول باید خودتان را بشناسید

  

به عبارت دیگه برون گرا ها ((دیگران محور)) هستند و انرژی خودشان را از دیگران می گیرند و آن را به دیگران هم می دهند. این افراد هر چه با سایرین تبادل بیشتری برقرار کنند، انرژی بیشتریی می گیرند.

اما درون گرا ها ((خود محور)) هستند. البته به این معنی نیست که درونگرا ها افراد خودخواهی هستند، درونگرا ها بیشتر به خودشون متکی هستند. درون گرا ها بیشتر سعی می کنند از تجربیات و دانسته های درونِ خودشون استفاده کنند و برای یافتن پاسخ به درونِ خودشون توجه می کنند.

یک فرد درون گرا چه ویژگی هایی دارد؟

  • یک فرد درون گرا انرژی اش را از با خود بودن میگیرد، به عبارتی افراد درون گرا وقتی در تنهایی هستند باطریشان را شارژ می کنند و برعکس وقتی در جمعی حضور دارند شارژ باطریشان خالی می شود.

  • قطعا برای یک درونگرایی خیلی سخت است که در جمع ها حضور داشته باشد اما به این معنی نیست که درون گرا ها نمی توانند کارهای گروهی انجام دهند. اگر یک درون گرا درر یک کار گروهی شرکت کند خودش را جزئی از آن گروه و وابسته به آن می داند و سعیی می کند که به نحو احسنت وظیفه اش را انجام دهد.

دورن گرایی

  • درونگرا ها ترجیح می دهند خودشان را غرق در کاری کنند که به آن علاقه دارند و همین موضوع باعث می شود هر چیزی که در اطراف درون گرا ها اتفاق می افتند متوجه آنن نشوند و از آن بی خبر باشند.

  • یک فرد درون گرا ممکن است برای انجام یک کار پشت کامپوتر برود و بدون آنکه متوجه گذر  زمان شود ساعت ها غرق در کارش شود تا آن کار را تمام کند.

  • برخلاف درون گرا ها، برون گرا ها همش دنبال بهانه می گردند که روی چیزی متمرکز  نشوند و دوست دارند چند کار را باهم انجام دهند.

منبع: سایت آموزش سخنرانی ، فن بیان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: درون گرایی چیست و درون گرا کیست

نظرات 1 + ارسال نظر
چرا لاغر می شویم؟ پنج‌شنبه 23 دی 1395 ساعت 22:11 http://aliazad.ir/why-do-we-lean/

واقعا تصور نمیکردم این همه افراد مشهوری که نام بردید، درون گرا باشند...!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.