فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

چگونه خوب و واضح صحبت کنیم

چگونه خوب و واضح صحبت کنیم ؟

چگونه خوب و واضح صحبت کنیم تا بتونیم خیلی رسا و عالی منظور خودمون رو به طرف مقابل برسونیم. چگونه خوب و واضح صحبت کنیم تا جملات زیر رو نشنویم.

 

چگونه خوب و واضح صحبت کنیم

  • دوباره میگی؟

  • چی گفتی؟

  • چی شده؟

  • یا جملاتی از این قبیل

      

    چگونه خوب و واضح صحبت کنیم : از کل به جزء رسیدن

    بعد از اینکه موضوع رو مشخص کردیم و برای اینکه بتونیم خوب و واضح صحبت کنیم بهتره که از کل به جزء برسیم تا درک جزئیات راحتر باشه. از کل به جزء رسیدن هم به نوعی می تونه مثل موضوع قبلی باشه، یعنی مشخص کردن موضوع و اینکه داریم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

    چگونه خوب و واضح صحبت کنیمهمونطور که در مبحث قبل هم گفته شد، ذهن انسان طوری طراحی شده که از کل به جزء برسه. دقیقا مثل یک نقشه ذهنی(Mind Map).

    البته این مورد (از کل به جزء رسیدن) استثناء هایی هم داره که برای جلب توجه مخاطب در سخنرانی هامون می شه ازش استفاده کرد. به این صورت که ابتدا جزئیات جالبی رو ارائه میدیم، مخاطب رو مشتاق می کنیم و بعد می گیم که در مورد چه چیزی صحبت می کردیم.


     

    چگونه خوب و واضح صحبت کنیم : باز و بسته کردن صحیح دهان

    اگر کمی دقیق بشیم و به صحبت کردن بازیگران، گویندگان و سخنرانان دقت کنیم، متوجه می شیم که این افراد هنگام صحبت کردن دهانشون رو نسبت به مردم عادی بیشتر باز و بسته می کنند.

    چگونه خوب و واضح صحبت کنیمهمین موضوعِ به ظاهر کوچیک و یا شاید هم بی اهمیت باعث میشه کلماتی رو که بیان می کنند به وضوح قابل شنیدن باشه و صحبت هاشون رو خوب و واضح بشنویم.

     

    منبع: سایت آموزش سخنرانی و فن بیان

    برگرفته از نوشته: چگونه خوب و واضح صحبت کنیم

نظرات 2 + ارسال نظر

خیلی جالب بود اینکه افراد هنگام صحبت کردن دهانشون رو نسبت به مردم عادی بیشتر باز و بسته می کنند...نکته جدیدی بود برای یادگیری. متشکرم

موفقیت سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 19:36 http://modirehadaf.com/

سلام
مواردی که گفتید خیلی خوب، کامل و کاربردی بودند.
به نظرم هر شخصی این کارهارو انجام بده حتما نتیجه میگیره.
ممنون از مقالات خوبی که منتشر میکنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.