فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

فن بیان خوب

بیان خوب و زیبا

چگونه جذاب صحبت کنیم

چگونه جذاب صحبت کنیم

چگونه جذاب صحبت کنیم تا دیگران از صحبت کردنِ ما لذت ببرند، یا چگونه جذاب صحبت کنیم تا مخاطبانی که روی صندلی نشسته اند از صحبت کردنِ ما میخ کوب بشند. قبل از اینکه هر کار دیگه ای برای جذاب شدن صحبت هامون انجام بدیم باید بدونیم که این موضوع نیاز به تمرین داره و یک شبه به وجود نمیاد و برای اینکه بتونیم خوب صحبت کنیم و فن بیان قوی داشته باشیم باید تمرین کنیم، بدون تمرین کردن نباید انتظار معجزه ای رو داشته باشیم. البته برای بعضی از افراد فقط دونستن یکسری نکات خوبه که خودشون رو ارتقاء بدند و برای بعضی از افراد هم باید هفته ها یا ماه ها تمرین کنند تا به اون چیزی که دوست دارند دست پیدا کنند.

  

چگونه جذاب صحبت کنیم : صدای مونوتون و یکنواخت

من اساتید و آدم های مهمی رو میشناسم که بار علمی خیلی بالایی دارند. اما هیچکس حاضر نیست که پای صحبت های این آدما بیشتر از ده دقیقه بشینه. یا حتی اگر خاطرمون باشه توی مدرسه یا دانشگاه معلم هایی رو داشتیم که خیلی بار علمی زیادی داشتند اما بعد از دقایقی که صحبت میکردند دیگه ما حواسمون ازشون پرت میشد و حتی چیزی از درس متوجه نمی شدیم.

یکی از دلایلِ این موضوع همین هست که خیلی صدای یکنواخت و بدون فراز و فرودی داشتند.

اگه پای صحبت همچین آدمهایی بشینیم حوصله امون سر میره، احساس خواب آلودگی میکنیم. صداشون، اون انرژیِ خاصی که باید داشته باشه رو نداره. انگار که یک ربات داره با ما صحبت میکنه.چگونه خوب صحبت کنیم

داشتن یک صدای مونوتون واقعاً روی طرز بیان و یا وضوح کلماتی که بیان میکنیم میتونه تأثیر داشته باشه.

بنابراین بهترِ تلاش کنیم که با صدای یکنواخت صحبت نکنیم، صدامون رو بالا رو پایین ببریم، کم و زیاد کنیم و به صدامون انرژی بدیم تا با صدایی یکنواخت صحبت نکنیم.

اگر میخایم بدونیم که آیا صدای یکنواختی داریم یا نه میتونیم صدای خودمون رو ضبط کنیم و بشنویم.

برگرفته از نوشته: چگونه جذاب صحبت کنیم

منبع سایت: آموزش سخنرانی و آموزش فن بیان | امیر مصطفی

نظرات 1 + ارسال نظر
لاغری جمعه 23 مهر 1395 ساعت 07:45 http://aliazad.ir

خیلی خوب و کاربردی بود این مطلب
سپاسگزار

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.